border="0" />

Tuesday, September 5, 2017

Michel Therrien First Interview Since Being Fired (91.1 Sports Radio)



The Michel Therrien Interview

Michel Therrien was replaced on the 14th of February for being Michel Therrien. It's fair to say that he wasn't expecting to lose his job and he's one of the few coaches in history to get fired while his team is in 1st place. Despite showing a strong 31-19-8 record at the time, something had to be done before it was too late.

In his first interview since leaving his head coach position, Therrien pretty much blames the city for everything. He claims that there's too much pressure and that he couldn't live a normal life. Poor Therrien, he had to live in the public eye while he made Millions. He goes on to say he couldn't leave his home or the office without people questioning the decisions he made. As if this was some kind of huge surprise to him. As if he never worked as head coach in Montreal. You'd think that someone who accepts the same a job a second time would know what to expect.

« On sait tous lorsqu’on rentre là-dedans qu’on a un certain temps. Quand tu coaches, tu as toujours un certain temps avec chaque équipe, »

« Ça faisait quand même 5 ans dans un marché qui n’est pas facile comme Montréal. J’en étais très conscient. J’aurais espéré finir la saison, faire les séries, et partir du résultat dans les séries éliminatoires […], tu te dis qu’une décision [sera] prise. Si tu ne passes pas la 1re ronde, il y a des choses qui peuvent arriver. C’est à ça que je m’attendais. Je ne m’attendais pas à une décision prise de la sorte. »

« Autant tout le spotlight est sur toi, autant tu as beaucoup de solitude, a expliqué Therrien à Lajoie. Tu es au bureau, chez vous. That’s it. Tu n’es pas dans les restaurants, tu n’es nulle part. C’est de même que je l’ai vécu. »

« Tu ne veux pas attirer l’attention nulle part, tu fais attention, t’apprends plein de choses. Tous les jours, tout le monde te questionne sur les décisions que tu as prises. Il faut que tu fasses [abstraction] de toutes ces choses-là. Il ne faut pas que ça vienne te déranger. L’expérience de toutes ces choses-là aide beaucoup. Ça va aider [mon successeur] Claude Julien. »

Listen to the full Michel Therrien interview on the 91.1 website (French)
https://919sports.ca/nos-emissions/emission/jean-charles-en-liberté

No comments:

Post a Comment